زندگی در بوته هیچ

تارنگاشت های سعید ایلخانی مهوار

زندگی در بوته هیچ

تارنگاشت های سعید ایلخانی مهوار

فرصتی نمانده است

فرصتی نمانده است
بیا همدیگر را بغل کنیم
فردا
یا من تو را می کشم
یا تو چاقو را در آب خواهی شست
همین چند سطر ...
دنیا به همین چند سطر رسیده است !
به این که انسان کوچک بماند بهتر است ،
به دنیا نیاید بهتر است
اصلا
این فیلم را به عقب برگردان
آنقدر که پالتوی پوست پشت ویترین ، پلنگی شود
که میدود در دشتهای دور
آنقدر که عصاها
پیاده به جنگل برگردند
و پرندگان
دوباره بر زمین
زمین
نه !
به عقب تر برگرد
بگذار خدا
دوباره دستهایش را بشوید
در آینه بنگرد
شاید ...
تصمیم دیگری گرفت ...

"                                      گروس عبدالملکیان "
نظرات 4 + ارسال نظر
فرشته 1391/08/03 ساعت 11:10

مرسی واقعا زیبا بود...و حرف دل خیلی از آدما...و اینکه همیشه از خودمون میپرسیم چرا اصلا خدا ما رو آفرید...میشه زمان به عقب برگرده و خدا به حرف فرشته هاش گوش بده و این آدم رو که روی زمین خون به پا میکنه رو نیافرینه؟ میشه ...؟؟؟

اما نه...!!!!

میدونی من فکر میکنم خدا در جواب ما که همیشه این درخواستو ازش داریم میگه:

چرا من زمانو به عقب برگردونم؟!

چرا تو خودتو عوض نمیکنی آدم...؟

چرا صورت مسئله رو پاک میکنی؟

نه من زمانو به عقب برنمیگردونم عوضش انقدر انسان به این دنیا میارم تا بالاخره یکیشون دنیا رو عوض کنه....

و این یعنی حرف همون شاعر معروف که میگه:

هر کودکی که به دنیا می آید این نوید را با خود دارد که
خدا هنوز از انسان ناامید نشده است...

فدای این جواب فیلسوفانت بشم من
اره واقعا همینطوره
احسنت
لذت بردم

خانمی 1391/08/04 ساعت 10:27

مثل همیشه عالی بود و پر از معنا

نگار 1391/08/12 ساعت 00:40

سپاس. عالی بود

مرسی نگار جان

م 1391/09/01 ساعت 10:55

بسیار مرا تحت تاثیر اورد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد